Portal informacyjny dla polskich marynarzy

Historie nieznane. Ryzykowny rejs

W 1967 roku Polska Żegluga Morska zainaugurowała połączenie pasażersko-towarowe pomiędzy Świnoujściem a szwedzkim portem w Ystad. Pierwszym własnym promem, który obsługiwał tę linię był m/f „Gryf”. Ze statkiem tym związane jest bardzo dramatyczne, choć zapomniane już wydarzenie. Opowiada o nim ówczesny dowódca „Gryfa” kpt. ż. w. ZBIGNIEW SAK.

Na statku lubimy czytać

Współczesny marynarz starszego pokolenia najbardziej ceni sobie spokój, to nałogowy czytelnik który nadrabia zaległości w literaturze z lat swojej młodości kiedy nie myślał wówczas o książce. Na statku czyta się teraz wszystko.

Dzielny s/s SMOK

W kwietniu 1947 roku „Chosta” ex „Richard” ex Robur VII został przekazany Polsce. Przydzielono go ówczesnemu Wydziałowi Holowniczo-Ratowniczemu przedsiębiorstwa „Żegluga Polska”. Statek otrzymał nowe imię „SMOK” i podniósł ponownie polską, biało-czerwoną banderę.